Julkiset tiedotteet (internet)

Kuukauden reimiläinen Juuso Toivonen

Kirjoitettu 03.07.2019 kello 15:30 (muokattu 03.07.2019 kello 15:34)

Kuukauden reimiläinen Juuso Toivonen:

Tyytyväiset asiakkaat paras kiitos

Lahtelainen Juuso Toivonen on tehnyt isännöitsijän töitä reilut viisi vuotta, koko ajan REIMillä.

-          Tyytyväiset asiakkaat ovat paras kiitos, mitä tässä työssä voi saada. Kun luottamus on molemminpuolista, asiat sujuvat hyvin, Toivonen sanoo.

Aina asioiden sujuminen ei tarkoita isoja remontteja tai koko taloyhtiötä koskevia suuria ja onnistuneita päätöksiä. Joskus asiakkaan kiitos ja isännöitsijän hyvä mieli voi tulla pienistäkin asioista.

-          Asiat sujuvat, kun asioista kerrotaan aktiivisesti.

Avoimuus molemmin puolin sekä isännöitsijän että taloyhtiön hallituksen luo yhteisen tekemisen tunnetta. Ja se Toivosen mielestä myös isännöitsijän työssä parasta: jokainen työpäivä on erilainen.

Toivonen muistuttaa taloyhtiösivuista. REIMin kaikilla taloyhtiöillä on omat sivut, jonne pääsevät vain taloyhtiön ihmiset. Hallituksille sivuilla on oma osionsa.

-          Taloyhtiösivujen kautta tiedottaminen on helppo ja nopeaa. Sieltä asiat myös löytyvät helposti ja milloin vain. Nytkin on yhdessä taloyhtiössä julkisivuremontti, ja kaikki tiedotteet, myös urakoitsijan, löytyvät taloyhtiön omilta sivulta. Toki rappukäytävissäkin yhä tiedotetaan, mutta enemmän ja enemmän asiat siirtyvät verkkoon. Siellä ovat vaikkapa yhtiökokouksen pöytäkirjat. Kirjepostia ei lähetellä, Toivonen sanoo.

Viestinnässä hallitusten kanssa Toivonen käyttää taloyhtiösivujen lisäksi myös ryhmäsähköposteja ja puhelinta. WhatsApp-ryhmä on käytössä yhdessä taloyhtiössä. Muut eivät ole siitä ainakaan vielä innostuneet, vaikka se olisikin helppo ja nopea väline.

Toivonen korostaa aktiivisuutta myös viestinnässä.

-          Isännöitsijän kannalta hyvä hallituksen puheenjohtaja ja jäsenet ovat aktiivisia, talossa asuvia ihmisiä, jotka ymmärtävät perusasiat: taloutta ja jonkin verran remonttejakin. Sellaisia, jotka hakevat tietoa sekä osaavat ja uskaltavat kysyä. Avoimia ja rehellisiä. Kertovat asioista.

Toivosen mukaan samat asiat aktiivisuus, avoimuus ja rehellisyys pätevät myös isännöitsijään.

-          Paljon tulee lakimuutoksia ja muita uusia asioita, joista isännöitsijän on kerrottava taloyhtiölle. Kun isännöitsijä on aktiivinen ja kertoo asiat suoraan hallitukselle ja osakkaille, kasvaa myös luottamus, Toivonen korostaa.

Luottamuksesta ja onnistumisesta tulee myös työn ja tekemisen ilo isännöitsijälle ja hallitukselle.

Antti Rinkinen

 

« Palaa takaisin

Näytä