Julkiset tiedotteet (internet)

Taloyhtiön viestintä - poikkeustilanteet

Kirjoitettu 09.10.2018 kello 13:54 (muokattu 09.10.2018 kello 13:54)

Joskus taloyhtiö voi joutua käyttämään kriisiviestintää esimerkiksi onnettomuuksien yhteydessä, kun sattuu vesivahinko, tulipalo tai onnettomuus. Asukkailla on oikeus tietää, miten poikkeustilanne vaikuttaa rakennusten käyttöön. Hyvä viestintä vähentää myös huhuja, pelkoja ja vääriä uskomouksia.

Kriisiviestintäänkin kannattaa varautua etukäteen.

Yllättävissä poikkeustilanteissa on tärkeää, että hallitus tai isännöitsijä hoitavat viestinnän välittömästi. Olennaista on kertoa, mitä on tapahtunut, kuka tilanteesta vastaa ja miten ongelma hoidetaan. Tärkeää on myös tiedottaa, kun poikkeustilanne on ohi. Samalla on syytä viestiä, miten tilanne vaikuttaa taloyhtiön talouteen, asumiseen ja yhteisten tilojen käyttöön.

Jos taloyhtiöön kohdistuu ilkivaltaa tai varkauksia, on niistä kerrottava, samoin tehdyistä toimenpiteistä.

Kun kriisiviestintä ja poikkeustilanteisiin varautuminen on hoidettu jo ennalta, asukkaiden turvallisuuden tunne lisääntyy.

Isännöintiliiton, Kiinteistöliiton ja oikeusministeriön tekemät viestinnän suositukset löytyvät kokonaisuudessaan täältä.

 

« Palaa takaisin

Näytä
Lähennä Loitonna